رحیم صبور

معارف،بررسی،نقد،تحلیل

رحیم صبور

معارف،بررسی،نقد،تحلیل

رحیم صبور

هجمه دشمن از طریق فضای مجازی و وارد کردن شبهات بر پیکره مذهب شیعه و انقلاب اسلامی نشان از حرکت صحیح و رو به جلو شیعه و انقلاب است. امید است همه اهالی دغدغه مند انقلابی فعال در فضای مجازی، هر یک به سهم خود در راستای کمک به آرمان های انقلاب و مذهب حقه شیعه گامی هر چند کوچک جهت هدایت قشرهای مختلف خصوصا جوانان برداشته و وظیفه خویش را در این راستا ایفا نمایند. ارادتمند شما صبور

 سوال

آیا طلب دعا از پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) شرک است؟؟؟

پاسخ

 

وهابی ها طلب دعا از پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) را امری نامشروع می دانند و کسانی که این عمل را در کنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) انجام می دهند را به شدت سرزنش کرده و تکفیر می کنند. از این رو می بینیم که ماموران سعودی به شدت با این عمل در کنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله وسلم) برخورد می کنند.

وهابی ها این عمل مسلمانان را نامشروع می پندارند در حالیکه خودشان همه روزه این عمل را درکنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) انجام می دهند، بدین صورت که همه روزه ایشان به پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) سلام می کنند و نظریه پرداز معروف ایشان (ابن عثیمین) در تفسیر معنای سلام آورده است:

 سلام به معنای دعای سلامت از هر آفتی است. وقتی به شخصی می‌گویی «السلام علیک» این یعنی دعا می‌کنی که الله او را از هر آفتی در سلامت بدارد. او را از بیماری و از جنون و از شر مردم و از گناهان و از امراض قلوب و از آتش در سلامت بدارد.[1]

با حفظ این تفسیری که ابن عثیمین برای سلام بیان کرده است و با عنایت به روایت شریف از پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) که فرمودند:

«مَا مِنْ أَحَدٍ یُسَلِّمُ عَلَیَّ إِلَّا رَدَّ اللَّهُ عَلَیَّ رُوحِی حَتَّى أَرُدَّ عَلَیْهِ السَّلَامَ؛[2] هر کس به من سلام می‌کند خداوند روحم را برمی‌گرداند تا جواب سلامش را بدهم» سلام بر پیامبر طلب عافیت، سلامت، بیماری، جنون و... برای پیامبر است و توقع جواب ما از ایشان نیز در واقع توقع بر این دعاها است.

بنا براین از تفسیری که ابن عثیمین از سلام آورده است که به معنای دعا در حق غیر است، ما وقتی به پیامبر سلام می کنیم توقع جواب سلام از پیامبر داریم (همانگونه که در روایت شریف آمده است) واین همان توقع دعا از پیامبر (صلی الله علیه وآله) است. حال سوال از وهابیت این است که چرا در سلام اشکال نمی گیرید اما اگر کسی در کنار قبر پیامبر (صلی الله علیه وآله) تقاضای دعا از پیامبر (صلی الله علیه وآله) داشته باشد را مشرک می دانید؟؟؟

 

[1] ابن عثیمین، محمد، شرح ریاض الصالحین، ج4، ص 380، ناشر: دارالوطن للنشر، ریاض

[2] . ابوداود سجستانى، سلیمان، سنن أبى داود، ج2، ص280، تحقیق: محمد محیى الدین عبد الحمید، المکتبة العصریة، بیروت، بى تا.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی